Hasicí zařízení v autobusech pražského dopravního podniku

18.07.2016 21:06

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) hodlá předcházet vzniku požáru u autobusů typu City Bus. Představenstvo DPP proto odsouhlasilo vybavení celkem 186 starších autobusů automatickým hasicím systémem.

Hasicí zařízení v autobusech pražského dopravního podniku

DPP vybaví starší autobusy automatickým hasicím zařízením

S ohledem na vznik požárů v motorovém prostoru u tří autobusů ke konci roku 2015 se DPP rozhodl pro zvýšení protipožární bezpečnosti nízkopodlažních autobusů City Bus (Euro III a IV). Požadavky pro výběr odpovídajícího druhu automatického hasicího systému jsou odlišné pro dodatečné vybavení stávajících vozů anebo pro nově pořizované vozy. V případě nových vozů může být systém již při výrobě integrován do konstrukce vozu a jedním z hlavních požadavků je jen minimální zvýšení provozních nákladů na údržbu a provázání životnosti systému s deklarovanou životností vozů.

V případě 186 starších autobusů (173 City Bus, 13 Citelis) šlo především o jednoduchost dodatečné instalace a nižší ekonomickou náročnost s ohledem na výhled životnosti daných vozů. Jako nejvhodnější byl zvolen systém na bázi teplocitného plastového potrubí naplněného hasicí látkou, jež je instalované v motorovém prostoru autobusu. Délka potrubí a tedy i objem hasicí látky odpovídá požadavku na objem chráněného prostoru. Pokud potrubí přijde do kontaktu s plamenem a prohoří, dojde k uvolnění hasiva do chráněného prostoru motoru a  uhašení požáru.

Pro ověření výběru nejvhodnějšího technického řešení proběhla praktická zkouška systému při simulovaném požáru. Na dokumentaci a přípravě zkoušky se podílela kromě DPP rovněž Policie ČR. Podmínky testu byly zvoleny tak, aby byly pro hasicí systém co nejvíce nepříznivé. Samotný test proběhl úspěšně, došlo k prohoření stěny ochranné hadice a k uhašení požáru.

„Ověřili jsme si, že systém je i v nevýhodných podmínkách schopen včas uhasit vzniklý požár, čímž nedojde k ohrožení cestujících a minimalizují se škody na voze,“ řekl Jan Šurovský, technický ředitel DPP.

„Výhodou tohoto systému je i snadná demontáž z vozů při zachování další použitelnosti. S ohledem na stáří vozů typu City Bus je pravděpodobné, že hasicí systém bude mít delší životnost, než některé vozy, na kterých by měl být umístěn,“ upřesnil Jan Lebeda, vedoucí jednotky Správa Vozidel a Autobusů DPP.

Po vyřazení autobusů typu City Bus z provozu bude zařízení přeinstalováno pro zvýšení protipožární bezpečnosti do novějších autobusů. Tím bude efektivně využita celá životnost hasicího systému.

 TZ: DPP

Autor: DPP

Líbil se vám článek? Dejte o něm vědět ostatním!

Tipy čtenářů

Staňte se redaktory našich stránek a přidejte svůj tip

Nástroje

Odebírejte naše RSS RSS kanál

Dnes je 07.08.2020

Svátek má Lada

Citát pro dnešní den

Komerční sdělení

Teakový nábytek, mramor, lávove kameny - TOP TEAK

TOP TEAK - největší a nejrozmanitější nabídku nábytku a výrobků z teakového dřeva v České republice najdete v obchodech Teak Centrum Praha.


www.topteak.cz

BUSPRESS - internetový magazín o autobusech a dopravě

Internetový magazín BUSPRESS CZ provozuje společnost GREEN PEAR TIP, věnuje se problematice autobusové dopravy a autobusů samotných. Podporuje nové úsporné a ekologic

www.buspress.cz

Autobusy ISUZU - úsporné a spolehlivé

Moderní "midibusy" ISUZU, jsou nejlepším řešením ekonomické dopravy! Informace ISUZU najdete na stránkách www.isuzubus.eu  stránky provozuje GREEN&

www.isuzubus.eu

Získejte novou profesi !

Nabízíme poslední volná místa v masérském kurzu

 


www.sweb.cz

Stáhnout Adobe Flash player Stáhnout Adobe Flash player Stáhnout Adobe Flash player Stáhnout Adobe Flash player Stáhnout Adobe Flash player

Náhled tisku | Vytisknout | Nahoru

2008 – 2009 © Prague Tip | Prohlášení o přístupnosti | Webmaster: c10.cz