Autobusy – Praha se dočkala, dvacet nových autobusů zažije 1. září svůj první pracovní den

01.09.2009 09:19

Nejen prvňáčci se chystají 1. září do školy. Svůj první den v městském provozu zažije i dvacet nových autobusů dopravního podniku. Premiéru budou mít nejen cestující, ale i řidiči, kteří s novými autobusy vyjedou.

Autobusy – Praha se dočkala, dvacet nových autobusů zažije 1. září svůj první pracovní den

Dopravní podnik dnes v předpremiéře představil prvních dvacet nových autobusů SOR NB12 novinářům v Ústředních dílnách DP v Hostivaři, kde nové autobusy našly svůj domov. Firma SOR vyhrála výběrové řízení na dodávku 720 autobusů za téměř 4,5 miliardy Kč, které budou dodány během následujících osmi let. Dopravní podnik v zakázce požadoval, aby autobusy splňovaly emisní normu Euro 5 EEV, tzv. „čistý diesel", což je o dva stupně přísnější norma než vyžadoval zákon.

Naftové motory, které splňují normu EURO 5 EEV svými parametry odpovídají autobusům na plynový pohon a v některých ukazatelích je i předčí. Primátor hl. m. Prahy MUDr. Pavel Bém řekl: „V hlavním městě tak dojde k dramatické změně. Místo autobusů, které jsou v průměru staré více než 10 let s emisní normou do Euro 3, bude DP disponovat supermoderními autobusy, které výrazně přispějí ke zlepšení životního prostředí. Letošní nákup devadesáti kusů autobusů si vyžádal 500 mil. Kč z městské kasy, ale i v období krize se vyplatí investovat do zlepšení životního prostředí v Praze. Tato investice byla umožněna i díky úsporným opatřením, které hlavní město Praha průběžně realizuje."

Generální ředitel Dopravního podniku hl. m. Prahy a.s. Ing. Martin Dvořák dodal: „Autobusy jsou skutečně šetrnější k životnímu prostředí. Oproti stávajícím autobusům produkují 3× méně CO a Nox, 2× méně HC a 7× méně PM. Rovněž nabídnou komfortnější prostředí pro cestující i pro řidiče. Pro urychlení nástupu a výstupu jsou autobusy opatřeny větším počtem dveří, interiér je řešen tak, aby zajistil pohodlný nástup cestujících s kočárkem, méně pohyblivých cestujících i imobilních cestujících na invalidním vozíku."

Generální ředitel SOR s.r.o. Ing. Jaroslav Trnka zdůraznil: „Naše autobusy jsou navíc vybaveny speciální technikou kneeling, která zajistí, že se autobus v zastávce při nástupu cestujících nakloní a tím se ještě více sníží nástupní hrana a tedy i schod, který cestující musí překonat, aby nastoupil do autobusu.

 Vedoucí Jednotky správa vozidel autobusy Ing. Václav Novotný shrnul: „Celkové řešení tak zajistí komfort zákazníků na krátkou vzdálenost, potřebnou přepravní kapacitu a optimální rychlost nástupu a výstupu cestujících. Pro řidiče přinese autobus také zvýšený komfort – zejména dobře vybavenou klimatizovanou kabinou s vyhřívaným sedadlem a kamerovým systémem, který řidiči umožní lépe sledovat situaci v prostoru dveří při jejich zavírání a zvýší tak bezpečnost jak cestujících tak i řidičů."

Součástí celé dodávky je 465 autobusů standardní velikosti, 235 kloubových a rovněž se předpokládá dodávka 20 autobusů s hybridním pohonem. Ty by měly přinést snížení spotřeby paliva o 20 – 30 % proti klasickým autobusům a tím dále přispět ke snížení produkce škodlivin ve výfukových plynech.

První autobusy budou umístěny v garáži Hostivař a cestující je mohou využívat především na linkách na pravém břehu Vltavy.

Do konce tohoto roku obdrží Dopravní podnik hl. města Prahy dalších 70 autobusů, z toho 30 kloubových.

Zdroj: TZ Magistrát Hlavního města Praha

Autor: zne

Líbil se vám článek? Dejte o něm vědět ostatním!

Přidejte svůj komentář k tipu - váš názor nás zajímá

 

Tipy čtenářů

Staňte se redaktory našich stránek a přidejte svůj tip

Nástroje

Odebírejte naše RSS RSS kanál

Dnes je 19.04.2024

Svátek má Rostislav

Citát pro dnešní den

Zázrak není létat vzduchem nebo chodit po vodě, ale chodit po zemi.

Komerční sdělení

Získejte novou profesi !

Nabízíme poslední volná místa v masérském kurzu


www.sweb.cz

Náhled tisku | Vytisknout | Nahoru

2008 – 2009 © Prague Tip | Prohlášení o přístupnosti | Webmaster: c10.cz